Κατηγορίες
To Νόησις ταξιδεύει Νέα

Το ΝΟΗΣΙΣ ταξιδεύει – Κύθηρα

Έκτος και τελευταίος προορισμός του ΝΟΗΣΙΣ στο πλαίσιο του προγράμματος «Η ενέργεια για ζωή … ταξιδεύει», τα Κύθηρα και συγκεκριμένα τα σχολεία της Χώρας και του Ποταμού. Η επίσκεψη είχε προγραμματιστεί για το διήμερο 26 και 27 Μαΐου 2015.

(Γράφει ο Μιχάλης Παπουτσίδης, Συντονισμός Λειτουργίας ΝΟΗΣΙΣ)

Συνολικά το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στο Δημοτικό της Χώρας Κυθήρων και παρουσίαση του προγράμματος στους 15 μαθητές της έκτης τάξης και επίσκεψη στο Δημοτικό Ποταμού και συνάντηση με τους 11 μαθητές της έκτης.
Η επίσκεψη είχε προγραμματιστεί για το διήμερο 26 και 27 Μαΐου 2015, λίγες ημέρες μετά την επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στο αρκιτικό νησί.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα οι δύο παρουσιάσεις στα σχολεία θα πραγματοποιούνταν την Τετάρτη 27 Μαΐου. Η Τρίτη 26 ήταν αφιερωμένη στο ταξίδι.
Η μετάβαση στα Κύθηρα ήταν άνετη και σχετικά εύκολη. Μετά το πρωινό ξύπνημα την Τρίτη και το check-in των εισιτηρίων στο αεροδρόμιο Μακεδονία, ακολούθησε το πρώτο σκέλος του ταξιδιού με προορισμό την Αθήνα. Μετά από τρίωρη αναμονή, ακολούθησε η σύντομη πτήση για το αεροδρόμιο των Κυθήρων. Στο αεροδρόμιο με περίμενε το αυτοκίνητο από το γραφείο ενοικιάσεων που διευκόλυνε τις μετακινήσεις μου στο νησί.
Έπειτα από τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Λουράντο, διευθυντή στο Δημοτικό του Ποταμού, έσπευσα στο σχολείο για να προλάβω τους εκπαιδευτικούς για μια πρώτη γνωριμία. Τελικά τους πρόλαβα στην πόρτα και γνώρισα τις δασκάλες της έκτης Λυδία Σαμαρά και Ευαγγελία Χατζημιχαήλ.
Ακολούθως πήγα στο Μυλοπόταμο όπου βρισκόταν το υπέροχο ξενοδοχείο στο οποίο είχε γίνει η κράτηση. Δυστυχώς ο καιρός χάλασε τα σχέδιά μου για μια περιήγηση στην περιοχή. Μετά τη βροχή κατάφερα να βρω τους καταρράκτες της Νεράιδας, ένα από τα πιο αξιόλογα αξιοθέατα του νησιού, για το οποίο είχα πληροφορίες από τους εκπαιδευτικούς που γνώρισα το μεσημέρι. Μετά από μια σύντομη βόλτα με το αυτοκίνητο (λόγω καιρού) επέστρεψα στο ξενοδοχείο για να προετοιμαστώ για την επόμενη μέρα.
Το πρόγραμμα την Τετάρτης εξελίχθηκε αστραπιαία, δεδομένου ότι μέχρι την αναχώρηση της πτήσης στις 12.50 έπρεπε να έχω ολοκληρώσει την παρουσίαση δύο εργαστηρίων. Αν και οι αποστάσεις στα Κύθηρα είναι σχετικά μικρές, το οδικό δίκτυο επιτρέπει χαμηλές μόνο ταχύτητες που αυξάνουν το χρόνο των μετακινήσεων. Ιδανικά, θα έπρεπε να έχει προβλεφθεί μια ακόμη ημέρα για την πραγματοποίηση των εργαστηρίων.
Η πρώτη παρουσίαση έγινε στο Δημοτικό σχολείο της Χώρας, το οποίο στεγάζει τρία τμήματα των μεγάλων τάξεων Δ, Ε, Στ. Τη γνωριμία με τους μαθητές και τις δασκάλες τους ακολούθησε η πρωινή προσευχή. Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στις τάξεις και έπειτα από τις επίσημες συστάσεις, έγινε μια σύντομη συζήτηση με τα παιδιά και τη δασκάλα τους Ευαγγελία Χατζημιχαήλ σχετικά με την ενέργεια. Αφού προετοιμάσαμε το χώρο με τη βοήθεια των παιδιών, πέσαμε με τα μούτρα στο παιχνίδι της ενέργειας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατάλαβαν γρήγορα το παιχνίδι και μόνο δυο-τρεις φορές διακόψαμε για παρατηρήσεις προς τα πιο ανήσυχα παιδιά. Ο μικρός αριθμός των παιδιών (15) επέτρεψε την απρόσκοπτη ροή του παιχνιδιού το οποίο κόντευε στο τέλος του σε λιγότερο από μία ώρα. Δυστυχώς αναγκαστήκαμε να διακόψουμε σε εκείνο το σημείο για να μας μείνει χρόνος για το κλείσιμο του παιχνιδιού και την παρουσίαση του ερωτηματολογίου που προτείνουμε ως συμπλήρωμα στο εργαστήριο. Λίγο μετά τις 9.30 χαιρετηθήκαμε, βγάλαμε την απαραίτητη αναμνηστική φωτογραφία και αναχώρησα για το σχολείο του Ποταμού, όπου βρήκα τα παιδιά στο διάλειμμά τους.
Με τη βοήθεια της δασκάλας τους Λυδίας Σαμαρά διαμορφώσαμε την τάξη και ξεκίνησε το δεύτερο εργαστήριο της ημέρας. Παρόντες ήταν 11 μαθητές της έκτης, γεγονός που συνεπικουρούμενο από το υψηλό τους επίπεδο βοήθησε τη γρήγορη εξέλιξη της δραστηριότητας. Η ώρα πέρασε τόσο ευχάριστα και εποικοδομητικά που δεν το καταλάβαμε. Δυστυχώς οι αεροπορικές εταιρείες δε συγχωρούν καθυστερήσεις, επομένως ήταν αναγκαίο να ολοκληρωθεί κάπως βιαστικά και το δεύτερο εργαστήριο. Η συνάντηση με τους μαθητές του Δημοτικού του Ποταμού ολοκληρώθηκε με υποσχέσεις ότι θα μάθουν το παιχνίδι στους μαθητές της Πέμπτης τάξης και την παρατήρηση της δασκάλας τους ότι το εργαστήριο είναι μια καλοδεχούμενη προσθήκη στα μαθήματα σχετικά με την ενέργεια, τα οποία γίνονται γύρω στο Νοέμβριο. Αναμνηστική φωτογραφία δεν είχαμε αυτή τη φορά, αφού δεν υπήρχε σχετική άδεια από τους γονείς των μαθητών.
Η διαδρομή προς το αεροδρόμιο ήταν απροβλημάτιστη και λίγη ώρα αργότερα αποχαιρετούσα τα Κύθηρα με ένα νεύμα από ψηλά.

CAM00956

CAM00961

 

Δημοσιεύτηκε 2 Ιουνίου, 2015