ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ HYPATIA
«Διδάσκοντας STEM για όλους και όλες:
Δραστηριότητες και εργαλεία για χρήση στη σχολική τάξη»
Την Τετάρτη 10 Μαΐου 2017 πραγματοποιήθηκε στο ΝΟΗΣΙΣ σεμινάριο για εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου HYPATIA.
Σκοπός του έργου HYPATIA (HORIZON 2020), στο οποίο συμμετέχει το ΝΟΗΣΙΣ και τα κυριότερα μουσεία τεχνολογίας και επιστημών της Ευρώπης, είναι να ενθαρρύνει τους εφήβους και ιδιαίτερα τα κορίτσια, να επιλέξουν μαθήματα, σπουδές και σταδιοδρομίες στους τομείς STEM (επιστήμη- τεχνολογία – μηχανική – μαθηματικά), προτείνοντας μια σειρά από εργαλεία, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της τυπικής αλλά και της άτυπης εκπαίδευσης.
Στο σεμινάριο συμμετείχαν 33 καθηγητές της Β΄/θμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν μαθήματα STEM, σχολικοί σύμβουλοι καθώς και διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων.
Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Γ.Δ του ΝΟΗΣΙΣ, Αθ. Κοντονικολάου και η κα Πάλλα, σχολική Σύμβουλος Μαθηματικών και ακολούθησαν ομιλίες από τις κυρίες Ε.Γωνίδα, Αν.καθ.Ψυχολογίας ΑΠΘ και Ο.Παντούλη, Εργ.Διδ.Προσωπικό ΑΠΘ, οι οποίες έθεσαν την προβληματική γύρω από την έμφυλη διάσταση της επιστήμης και της εκπαίδευσης στους τομείς STEM. Στη συνέχεια, έγινε παρουσίαση του σκοπού, του οράματος και του θεωρητικού πλαισίου του έργου HYPATIA, ενώ παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα προϊόντα και τα εργαλεία του έργου που είναι διαθέσιμα για χρήση από τους καθηγητές στις σχολικές τους τάξεις: η εργαλειοθήκη με τις δραστηριότητες και οι κατευθυντήριες οδηγίες για την αντιμετώπιση των προκαταλήψεων και των στερεοτύπων, που αφορούν στη σχέση STEM επιστημών και φύλου. Ο κ.Κ.Τσαπουρνάς, υπεύθυνος ΣΕΠ στο ΚΕΣΥΠ Λευκού Πύργου πρότεινε στους καθηγητές τρόπους, μέσω των οποίων μπορούν να εντάξουν τα παραπάνω εργαλεία στη διδακτική τους πρακτική.
Στο workshop με το οποίο έκλεισε το σεμινάριο, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες και εμπειρίες και να μπουν στο ρόλο των μαθητών, βιώνοντας στην πράξη μία από τις δραστηριότητες της εργαλειοθήκης, που θα έχουν στη διάθεσή τους για να πραγματοποιήσουν με τις τάξεις τους.
Όπως ενημερώθηκαν οι εκπαιδευτικοί, στο τέλος του σεμιναρίου, από την ερχόμενη σχολική χρονιά μπορούν να αξιοποιήσουν τις προτεινόμενες δραστηριότητες της εργαλειοθήκης στην τάξη τους σε συνεννόηση με το ΝΟΗΣΙΣ, προκειμένου να ενταχθεί στις εφαρμογές του έργου HYPATIA.