Το ΝΟΗΣΙΣ ταξιδεύει – Θηρασία
Επόμενος προορισμός του ΝΟΗΣΙΣ για τη σχολική χρονιά 2016-2017, στο πλαίσιο του προγράμματος «Η ενέργεια για ζωή ταξιδεύει», η Θηρασία.
Γράφει ο Μιχάλης Παπουτσίδης (Συντονισμός Λειτουργίας ΝΟΗΣΙΣ).
Συνολικά το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσκεψη στο Δημοτικό Θηρασίας και παρουσίαση του προγράμματος στους 7 μαθητές του σχολείου και επίσκεψη στο Γυμνάσιο Θηρασίας όπου φοιτούν 4 μαθητές Γυμνασίου και 8 Λυκείου. Ο μικρός αριθμός μαθητών επέτρεψε στους μαθητές των μικρών τάξεων Δημοτικού και στους μαθητές των Λυκειακών τάξεων του Γυμνασίου να παραστούν στις παρουσιάσεις του προγράμματος.
Το ταξίδι προγραμματίστηκε για το διήμερο 27 και 28 Μαρτίου 2017. Η πρώτη ημέρα αφιερώθηκε στο αεροπορικό ταξίδι, το οποίο περιλάμβανε μια στάση 90 περίπου λεπτών στο Ελ. Βενιζέλος στην Αθήνα. Στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης έφτασα στις 18.00 το απόγευμα και το λεωφορείο που με ανέμενε με μετέφερε στο ξενοδοχείο στα Φηρά.
Το απόγευμα της Δευτέρας αναλώθηκε σε συνεννοήσεις για τις μετακινήσεις της επόμενης ημέρας και μετά το γευστικό δείπνο προετοιμάστηκα για τη δραστηριότητα που θα παρουσίαζα την επόμενη.
Την Τρίτη 28 Μαρτίου η ημέρα ξεκίνησε νωρίς, αφού στις 7.00 είχα ραντεβού με εκπαιδευτικούς από τη Θηρασία, οι οποίοι προσφέρθηκαν να με μεταφέρουν στο Αμμούδι. Από το γραφικό αυτό λιμανάκι το καΐκι μας μετέφερε σε δέκα λεπτά απέναντι στη Θηρασία. Οι άνεμοι των 5 μποφόρ έκαναν ενδιαφέρουσα τη σύντομη διαδρομή. Στο λιμανάκι της Ρίβας στη Θηρασία δε μας περίμενε λεωφορείο, αφού είχε βλάβη, καταφέραμε όμως να δανειστούμε το όχημα ενός ντόπιου που μας μετέφερε στο Μανολά στο κέντρο του νησιού.
Οι παρουσιάσεις ξεκίνησαν από το Δημοτικό της Θηρασίας. Εκεί μετά τη γνωριμία με τα 7 παιδιά και τον δάσκαλό τους κ. Μηλιάδη χρειάστηκα δύο διδακτικές ώρες περίπου για να εξηγήσω στους μαθητές το επιτραπέζιο παιχνίδι και να καταφέρουμε να παίξουμε ένα παιχνίδι. Για την ιστορία η ομάδα των αγοριών ήταν πιο τυχερή στις επιλογές της και ανακηρύχθηκε νικήτρια. Το παιχνίδι είχε ροή και οι μαθητές φάνηκαν να το βρίσκουν ενδιαφέρον. Τα ερωτηματολόγια που συνοδεύουν τον οδηγό του εκπαιδευτικού χρησιμοποιήθηκαν για την εισαγωγή των μαθητών στις έννοιες της ενέργειας και της εξοικονόμησής της και για τη συζήτηση στο κλείσιμο του προγράμματος.
Περίπου στις 10.30 άφησα τον κ. Μηλιάδη να συνεχίσει με τα μαθήματα της ημέρας και πήγα στο διπλανό κτίριο που στεγάζει το Γυμνάσιο.
Στο Γυμνάσιο της Θηρασίας γνωρίστηκα με τους καθηγητές και το διευθυντή κ. Λιοντήρη. Για την παρουσίαση του προγράμματος επιλέξαμε την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου την οποία διαμορφώσαμε κατάλληλα ώστε να υποδεχτούμε τους 11 μαθητές που ήταν εκείνη την ημέρα παρόντες. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και έπειτα από μια σύντομη εισαγωγή και γνωριμία ξεκινήσαμε το παιχνίδι. Τα δύο ανήσυχα πνεύματα του σχολείου είχαν διάθεση για παρεκτροπές με τις παρατηρήσεις του κ. Λιοντήρη να τους επαναφέρουν στην τάξη. Οι ερωτήσεις και οι παρατηρήσεις των μαθητών έδειξαν ότι υπήρχε πραγματικό και έντονο ενδιαφέρον για τη δραστηριότητα και η υπόσχεσή τους να ξαναπαίξουν το παιχνίδι μόνοι τους φαίνεται αληθινή.
Λίγο μετά τις 12.30 αναχώρησα από το σχολείο μαζί με ορισμένους εκπαιδευτικούς ώστε να προλάβουμε το δρομολόγιο των 13.00 που θα μας γυρνούσε στη Σαντορίνη. Αυτή τη φορά υπήρχε διαθέσιμο λεωφορείο στο οποίο ξαναβρέθηκα με τα παιδιά του Δημοτικού που είχαν μόλις σχολάσει. Οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι στο Ημεροβίγλι καθυστέρησαν την άφιξή μας στα Φηρά λίγο μετά τις 14.00. Εκεί μετά από ένα ελαφρύ γεύμα και έναν σύντομο καφέ το λεωφορείο του ξενοδοχείου με άφησε στο αεροδρόμιο.
Έλεγχος, αναμονή, επιβίβαση στο αεροπλάνο και άφιξη στην Αθήνα ήταν η συνέχεια του απογεύματος. Επιπλέον αναμονή, επιβίβαση στο αεροπλάνο και άφιξη στη Θεσσαλονίκη ήταν το βραδινό πρόγραμμα μιας πλήρους ημέρας.