Στο πλαίσιο του Erasmus plus ευρωπαϊκού έργου TASTE, κατά το πενθήμερο 23-27 Οκτωβρίου 2022 πραγματοποιήθηκαν στη Χαϊδελβέργη της Γερμανίας η δεύτερη κινητικότητα/ανταλλαγή μαθητών-καθηγητών στο πλαίσιο της δράσης Teaching – Learning activities και το δεύτερο δια ζώσης transnational project meeting (TPM)
To ΝΟΗΣΙΣ εκπροσώπησαν η Ελεάνα Μπάλλα, υπεύθυνη διαχείρισης του έργου για το ΝΟΗΣΙΣ και η Μαρία Καρακόλια.
Όσον αφορά στην κινητικότητα των μαθητών-καθηγητών, συνολικά συναντήθηκαν 40 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με 9 καθηγητές από τα τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία και 6 στελέχη από τα 3 πλανητάρια που συμμετέχουν στο έργο.
Ο βασικός σκοπός της κινητικότητας των μαθητών ήταν να ολοκληρωθεί η πιλοτική φάση της έρευνας παρουσιάζοντας στους μαθητές τις τελικές εκδόσεις των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν από τους εταίρους το προηγούμενο χρονικό διάστημα. Συγκεκριμένα οι μαθητές πήραν μέρος στις τέσσερις δραστηριότητες της διδακτικής παρέμβασης, η οποία θα εφαρμοστεί στην κύρια φάση της έρευνας (Απρίλιος 2023) σε 200 νέους μαθητές από τα τέσσερα συμμετέχοντα σχολεία.
Στο πλαίσιο αυτό, το ΝΟΗΣΙΣ παρουσίασε στους μαθητές τη δραστηριότητα διάρκειας 90΄που ανέπτυξε και η οποία μέσα από τη χρήση τρισδιάστατων μοντέλων στοχεύει: α) στην οπτικοποίηση και κατανόηση των πραγματικών και φαινόμενων θέσεων και κινήσεων των ουράνιων σωμάτων (Γη, Ήλιος, αστέρες) και β) στην ερμηνεία των φυσικών φαινομένων που συνδέονται μ’ αυτές, μέσα από την υιοθέτηση ορθών επιστημονικά νοητικών μοντέλων.
Οι χώροι που φιλοξένησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς ήταν οι εγκαταστάσεις του Max Born Gymνasium στο Neckargemund (μια μικρή πόλη έξω από τη Χαϊδελβέργη) και του πλανηταρίου Haus der Astronomie.
Το πρόγραμμα της κινητικότητας των μαθητών περιλάμβανε επιπλέον ξενάγηση στο σχολείο, στο πλανητάριο και παρατήρηση μερικής ηλιακής έκλειψης, επίσκεψη στο κάστρο της Χαϊδελβέργης, καθώς και ημερήσια εκδρομή στην γειτονική πόλη Speyer με επίσκεψη στο ομώνυμο Τεχνικό Μουσείο.