Στο πλαίσιο του Erasmus plus ευρωπαϊκού έργου TASTE, στις 12-16 Φεβρουαρίου 2023 πραγματοποιήθηκαν στη Θεσσαλονίκη η τρίτη κινητικότητα/ανταλλαγή μαθητών- καθηγητών στο πλαίσιο της δράσης Teaching – Learning activities και το τρίτο δια ζώσης transnational project meeting (TPM).
Στην κινητικότητα, η οποία συνδιοργανώθηκε από το ΝΟΗΣΙΣ και το 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης συμμετείχαν 40 μαθητές Β’θμιας εκπαίδευσης από σχολεία της Ιταλίας, Γερμανίας, Βελγίου και Θεσσαλονίκης, 9 καθηγητές τους καθώς και 6 στελέχη από τα πλανητάρια, το αστεροσκοπείο και το πανεπιστήμιο που συμμετέχουν στο έργο.
Στη διάρκεια του πενθημέρου, οι μαθητές δοκίμασαν και έδωσαν ανατροφοδότηση για κάποια από τα παραδοτέα του έργου που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα. Συγκεκριμένα πήραν μέρος σε δύο εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν σε ανοιχτό χώρο, στην περιοχή του Λευκού Πύργου και είχαν ως αντικείμενο τον εντοπισμό αντικειμένων στη Γη και στον ουρανό με τη χρήση τόσο τρισδιάστατων hands-on διατάξεων όσο και ψηφιακών εφαρμογών. Επιπλέον παρακολούθησαν και αξιολόγησαν δύο full-dome videos που προβλήθηκαν στο πλανητάριο και σχετίζονται με τις φαινόμενες κινήσεις του Ήλιου, των αστεριών και των πλανητών.
Μαθητές από το Βέλγιο παρουσίασαν ένα αυτόματο τρισδιάστατο μοντέλο της ουράνιας σφαίρας, το οποίο αναπτύχθηκε εξ’ ολοκλήρου από τους ίδιους και προσομοιώνει τις κινήσεις της Γης και των αστεριών, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να συνομιλήσουν με έναν Έλληνα ερασιτέχνη αστρονόμο, κυνηγό ηλιακών εκλείψεων και σχεδιαστή αστρονομικών διατάξεων για την παρακολούθησή τους.
Κατά την επίσκεψή τους στο ΝΟΗΣΙΣ, μέσα από το πρόγραμμα που διαμορφώθηκε ειδικά γι’ αυτούς γνώρισαν τους χώρους μας και κέρδισαν μια ολοκληρωμένη εμπειρία, καθώς ξεναγήθηκαν στο Μουσείο Τεχνολογίας και τις περιοδικές μας εκθέσεις, μπήκαν στο Πλανητάριο και πήραν μέρος στη διαδραστική παρουσίαση “Space Quiz” και συμμετείχαν στη βασισμένη στο παιχνίδι δραστηριότητα «Αποίκιση στον Άρη – προκλήσεις και λύσεις». Η μέρα έκλεισε με επίσκεψη στον προσομοιωτή, πολλά χαμόγελα από τους μαθητές που φάνηκε να έχουν απολαύσει όλες τις δραστηριότητες και ιδιαίτερα κολακευτικά λόγια από τους καθηγητές και τα στελέχη των άλλων οργανισμών για τους χώρους μας, τις δραστηριότητές μας και το προσωπικό.
Το πρόγραμμα της κινητικότητας των μαθητών είχε και πολιτιστικό περιεχόμενο με ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης, επίσκεψη στο Λευκό Πύργο και εκδρομή με ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.
Όσον αφορά στο project meeting, καθώς το έργο βρίσκεται ήδη στο τελευταίο εξάμηνο της συνολικής του διάρκειάς, τα κύρια θέματα της ατζέντας αφορούσαν:
- Την συνολική παρακολούθηση του έργου ως προς τα παραδοτέα του και τη θέσπιση προθεσμιών (deadlines).
- Την οργάνωση και πραγματοποίηση της κύριας φάσης της έρευνας που ξεκινά τον Μάρτιο.
- Την οργάνωση των τοπικών δράσεων διάχυσης του έργου καθώς και της ευρωπαϊκής που θα λάβει χώρα στις Βρυξέλλες.
- Διαχειριστικά θέματα και τεχνικά ζητήματα.
Ελεάνα Μπάλλα, Τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Υπεύθυνη διαχείρισης Έργου TASTE