Το ΝΟΗΣΙΣ ταξιδεύει – Κέρκυρα
Το ΝΟΗΣΙΣ ταξιδεύει – Κέρκυρα
Δεύτερος προορισμός του ΝΟΗΣΙΣ στο πλαίσιο του προγράμματος «Η ενέργεια για ζωή ταξιδεύει», για τη σχολική χρονιά 2018-2019, το νησί της Κέρκυρας.
Γράφει ο Μιχάλης Παπουτσίδης (συντονιστής Λειτουργίας ΝΟΗΣΙΣ).
1η ημέρα:
Αφιερωμένη στο ταξίδι μέχρι την Κέρκυρα η Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019. Έπειτα από τις αναγκαίες τηλεφωνικές επικοινωνίες με το ξενοδοχείο και τα δύο σχολεία τα οποία θα επισκεπτόμουν, αναχώρησα το μεσημέρι για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Η πτήση προς Κέρκυρα, με ενδιάμεσο σταθμό και ολιγόωρη στάση στην Αθήνα, ήταν καλή. Χωρίς προβλήματα λοιπόν προσγειώθηκα αργά το απόγευμα στο νησί. Μετά τα διαδικαστικά για την ενοικίαση αυτοκινήτου ξεκίνησα για το Κοντόκαλι, όπου βρισκόταν το ξενοδοχείο. Έπειτα από τη σύντομη διαδικασία check in και το βραδινό απέμενε λίγος χρόνος προετοιμασίας και ξεκούρασης για την επόμενη μέρα.
2η ημέρα:
Μετά από ένα σύντομο πρωινό κατευθύνθηκα μέσω των στριφογυριστών δρόμων της κεντρικής Κέρκυρας και με τις οδηγίες των ντόπιων οδηγών στο χωριό του Αη Γιάννη όπου σχετικά εύκολα βρήκα το Δημοτικό Σχολείο. Εκεί με υποδέχτηκαν ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Γιαννάκης και οι εκπαιδευτικοί των δύο μεγάλων τάξεων κα. Ιωάννα και κ. Παναγιώτης. Με τη βοήθειά τους διαμορφώσαμε μια αίθουσα, όπου συνήθως φιλοξενείται η Β’ τάξη, στην οποία πραγματοποιήθηκαν οι δύο παρουσιάσεις της ημέρας. Αμέσως μετά την πρωινή προσευχή λοιπόν τα 8 παιδιά της Στ’ μαζί με άλλα τόσα της Ε’ χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των τεσσάρων. Η αρχή έγινε με συζήτηση επί του ερωτηματολογίου που συμπληρώνει το επιτραπέζιο παιχνίδι. Στη συνέχεια εξήγησα τους κανόνες του παιχνιδιού και αφού μοιράστηκαν οι ρόλοι στα μέλη κάθε ομάδας σύντομα πιάσαμε ρυθμό. Οι μαθητές απορροφημένοι έδειξαν ενδιαφέρον για το παιχνίδι και σχολίασαν τις ενεργειακές επιλογές της δικής τους, αλλά και των άλλων ομάδων. Μετά το μεγάλο διάλειμμα και αφού τακτοποίησα το υλικό, ήρθε η ώρα για την παρουσίαση στα υπόλοιπα παιδιά της Ε’ τάξης. Οι μαθητές έδειξαν το ίδιο ενδιαφέρον αν και ήταν πλέον σχετικά κουρασμένοι από τα μαθήματα της ημέρας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα προς το τέλος της παρουσίασης να επικρατεί ανησυχία και μια σχετική φασαρία. Βέβαια την υπόσχεση της δασκάλας τους ότι θα μπορούν να παίξουν ξανά στο μέλλον το παιχνίδι, τα παιδιά την υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα και ζητωκραυγές.
3η ημέρα:
Την Πέμπτη 7/2, τελευταία ημέρα του ταξιδιού μου στην Κέρκυρα, επισκέφθηκα το Δημοτικό Σχολείο Δουκάδων. Στο μικρό ορεινό χωριό με υποδέχθηκαν ο υποδιευθυντής κ. Στραβοράβδης και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Στη συνέχεια τακτοποιήσαμε με τη βοήθεια των παιδιών τη μεγάλη αίθουσα του σχολείου, ώστε να μπορέσει να φιλοξενήσει τις δύο μεγάλες τάξεις συνολικής δύναμης 19 μαθητών. Κατά το χωρισμό σε ομάδες τα παιδιά πρότειναν να χωριστούν στα δύο, Πέμπτη εναντίον Έκτης, αφού όμως εξήγησα τη διαδικασία και τους ρόλους κατάλαβαν ότι έπρεπε να σχηματιστούν μικρότερες ομάδες. Αφού λοιπόν παίξαμε ένα – δυο δοκιμαστικούς γύρους, οι ομάδες οριστικοποιήθηκαν και το παιχνίδι άρχισε. Με δυσκολία καταφέραμε να διακόψουμε σε κάποιο σημείο ώστε να μείνει λίγος χρόνος για συζήτηση και ανασκόπηση. Το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν έντονο για τα θέματα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και του Περιβάλλοντος γενικότερα. Μου δημιουργήθηκε τελικά η εντύπωση ότι το επιτραπέζιο που άφησα στο σχολείο δε θα αραχνιάζει σε κάποιο ράφι. Με τις καλύτερες εντυπώσεις και τις ευχές παιδιών και εκπαιδευτικών αποχαιρέτησα τους Δουκάδες και λίγες ώρες αργότερα το υπέροχο νησί της Κέρκυρας.